„Dorim ca în preajma sărbătorilor pascale să inaugurăm benzile unice pentru transportul în comun din Capitală. Eu spun că această acțiune va fluidiza foarte mult traficul sufocant din București. Este moștenirea noastră, a tuturor, dar asta nu trebuie să ne dezarmeze, ci dimpotrivă, trebuie să ne determine să lucrăm împreună în interesul cetățenilor, pentru că în București avem trei milioane de oameni. Este vorba despre locuitori, turiști, studenți. Sunt convinsă că prin inaugurarea benzilor unice pentru transportul în comun vom simți cu toții aceste efecte. Acolo vor circula doar autobuzele, troleibuzele, mașinile de salvare, de pompieri, taxiurile”, a declarat, la bilanțul MAI, Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.
Firea a spus că dorește să facă o zonă pietonală, din Piața Victoriei până la Ateneul Român.
„Ne dorim ca din Piața Victoriei până în fața Ateneului Român să existe o zonă pietonală, o zonă cu restricție de trafic auto, dar care să fie redată cetățenilor și turștilor, așa cum se întămplă în fiecare capitală europeană. Să existe anumite spații pentru evenimente culturale, educaționale și anumite zone în care publicul să considere că se află într-o capitală europeană”, a adăugat Gabriela Firea.
Regia Autonomă de Transport București a propus, în august 2016, Primăriei Generale a Capitalei demararea unui proiect pilot de amenajare a 20,5 kilometri de benzi rutiere, destinate exclusiv transportului public de persoane. Astfel, RATB susține crearea unor tronsoane unice pe șoseaua București-Ploiești, șoseaua Kiseleff, bulevardul Lascăr Catargiu, bulevardul Gheorghe Magheru, bulevardul Nicolae Bălcescu, bulevardul Unirii, bulevardul Decebal, Splaiul Independenței, bulevardul Dimitrie Cantemir, Tineretului, Calea Văcăreștilor și bulevardul Iuliu Maniu.
În prezent, lungimea totală a căilor dedicate exclusiv transportului public este de 5,8 kilometri, obținută prin însumarea tronsoanelor aflate pe bulevardele Regina Elisabeta, Mihail Kogalniceanu, Dacia, Unirii, Calea Dorobanților și Splaiul Independenței.